Dear Passenger:
For Grupo Aeroportuario del Pacífico it's a priority to follow operational safety standards within our airports, including the application of preventive measures to avoid the spread of COVID.
We remind you that it's obligatory the correct use of masks throughout your stay at the airports and during your flight, as well as:
- Go to the airport, only if you are the one boarding the flight, in order to avoid unnecessary crowds.
- Maintain social distancing.
- Constant hand sanitization.
- Avoid travel if you have COVID-related symptoms.
For international flights, it's necessary to present a negative COVID test and a complete vaccination schedule.

GAP airports have laboratories where this test can be performed. The general hotline is: 55 5080 1910
You can complete the following form to speed up your registration:Laboratorios Polanco

 
 
 

Seguridad Operacional GAP

 

Actualmente el Grupo Aeroportuario del Pacífico ha iniciado la Implementación del Sistema de Gestión de la Seguridad Operacional (SMS por sus siglas en inglés de Safety Management System) en sus Aeropuertos.

EL SMS es un enfoque sistemático para la gestión de seguridad operacional, que incluye una estructura organizacional, líneas de responsabilidad, políticas y procedimientos necesarios con el fin de identificar peligros y gestionar los riesgos de seguridad operacional.

El desarrollo de este sistema es parte de las estrategias del GAP para mantener los más altos estándares en seguridad Operacional, lo que nos posiciona a la altura de los mejores aeropuertos del mundo al incorporar dicho sistema a nuestras operaciones, además de que esta implementación forma parte del proceso para la certificación de aeródromos.

Podrán conocer más información a cerca de este sistema en el Folleto informativo del SMS de GAP:

 

 

Disponible para todos los aeropuertos de GRUPO